Jag planerar just nu mitt eget bröllop, och bloggar därför om allt dom handlar om bröllopp, bröllopsresor, bröllop utomlands samt annat som hör en bröllopsfest till.

Tuesday, June 14, 2011

Glimtar från mitt eget bröllop



Nu tycker jag att det börjar bli dags att visa upp lite av mitt eget bröllop, som redan ägt rum. Jag kommer inte att posta bilder på allt, men på en del detaljer i alla fall, med förhoppningen att det kan inspirera någon i varje fall.Dock tänkte jag göra detta i etapper, så att säga. Först ut: Min brudslöja. Det är den ni ser på bilderna, och även den, precis som min brudklänning, köptes på nätet, eller närmare bestämt på Ebay. Jag valde just denna slöja eftersom den var så pass lång.


Det finns förstås många kortare varianter också, och i slutändan är det väl lite av en smaksak vad man väljer, men jag har alltid tyckt att långa brudslöjor är lite mer eleganta än korta, framför allt om man har en lång klänning förstås, vilket jag hade.


Så jag var nöjd med min slöja, som var gjord av ett tätt vävt sidennät. Dock vet jag förstås att många idag väljer att inte ha en slöja alls, men om ni funderar på att skaffa en slöja, rekommenderar jag verkligen att ni kikar på Ebay. Slöjorna där är riktigt billiga, fina och prisvärda. Så man kan spara en hel del genom att göra detta!


(bilderna är från auktionen på Ebay, där jag köpte slöjan)



No comments:

Post a Comment