Jag planerar just nu mitt eget bröllop, och bloggar därför om allt dom handlar om bröllopp, bröllopsresor, bröllop utomlands samt annat som hör en bröllopsfest till.

Tuesday, March 13, 2012

Så kan nätet hjälpa dig att planera ditt bröllop

Har ju redan skrivit om hur det kan löna sig att köpa sin brudklänning på nätet, men det är faktiskt inte det enda sättet som Internet kan vara till hjälp när man ska planera ett bröllop. Tänkte därför dela med mig av en del andra tips när det gäller att göra bröllopsplaneringen enklare genom att använda olika tjänster på Internet:

Använd olika Google tjänster

Google har nämligen utvecklat flera bra tjänster som givetvis inte är avsedda för att planera ett bröllop, men som också kan användas till detta. När jag gifte mig använde jag mig t.ex. av Google Docs, dokument som man kan ladda upp på nätet och dela med flera andra personer för detta. På så vis slipper man hålla på och maila listor till varandra, utan var och en kan gå och fylla på i gästlistan, att göra listan eller vad det nu kan vara, direkt online, och så ser alla inblandade parter detta med en gång.

Google Tasks är också en bra funktion att använda för just Att göra-listor inför bröllopet.

Läs råd och tips

Det finns massvis med bröllopsrelaterade hemsidor på nätet som delar med sig av olika tips och råd som man kan ha nytta av när man ska planera bröllop. Denna blogg är endast ett bra exempel. Jag använde själv väldigt ofta nätets sökmotorer för att leta efter information om både det ena och det andra när jag höll på med min bröllopsplanering.

Inspireras av bloggar om bröllop

Även dessa kan förstås ha många bra råd gällande att planera ett bröllop, men främst fyllde olika bloggar om bröllop ett syfte att inspirera för mig i alla fall. I bloggar om bröllop hittar man nämligen massvis med fina bilder på allt från kläder till dekorationer och mycket annat!

Leta efter tjänster och varor du behöver online

Sökmotorer kan inte bara hjälpa dig med tips och råd så klart, utan även med att hitta en bröllopsfotograf, ett ställe att gifta sig på och mycket annat. De är även ett jättebra hjälpmedel när man vill kolla upp vad andra säger om en viss bröllopsfotograf och så vidare.

Använd budgettjänster

Budgeten och att hålla sig till den är en av de saker som flest brudpar har problem med när de ska planera ett bröllop. Det finns dock flera helt gratis budgetverktyg som man kan ladda ned från nätet till sin egen dator, eller använda direkt online, för den som inte är så van vid att jobba med en budget.

(Bildkällan)

No comments:

Post a Comment