Jag planerar just nu mitt eget bröllop, och bloggar därför om allt dom handlar om bröllopp, bröllopsresor, bröllop utomlands samt annat som hör en bröllopsfest till.

Friday, November 11, 2011

Att välja skor till bröllopet

Många tjejer gillar skor, likaså jag själv, och många lägger därför ned mycket möda och tid på att hitta de perfekta skorna till bröllopet. Men att hitta bra och snygga bröllopsskor är inte alltid så lätt, jag hade själv en del problem med detta och vet även många andra som haft det.
Eftersom jag dock redan lyckats shoppa skor till bröllop som jag faktiskt blev ganska nöjd med, kommer här några tips kring just bröllopsskor och att välja dem:
Det viktigaste är att skorna är bekväma. Vad som är bekvämt eller inte är förstås något alla tycker olika kring, men låt oss säga så här: Om du aldrig har högklackade skor annars, skulle jag inte rekommendera att du köper detta till bröllopet heller. Det är trots allt viktigt att du är bekväm också, så att du orkar le och ha roligt under hela denna långa dag.
Det finns massvis med snygga platta skor att välja mellan numera, så det finns ingen anledning att man absolut måste ha högklackat på bröllopet om man inte vill det!
Skorna behöver inte heller vara vita om man inte vill det. Jag själv gillar t.ex. inte alls vita skor, utan övervägde faktiskt att köpa riktigt färgglada rackare istället att ha på under bröllopet. Det ser ju bara snyggt ut när de glimtar fram under klänningen. (I slutändan valde jag vita skor ändå, för att jag hittade ett par snygga Louboutins till ett bra pris, men jag tycker fortfarande inte att detta är ett måste)
Köp inte heller de dyraste skorna du kan hitta och tro att de ska hålla sig i perfekt skick. Det kommer de nämligen inte att göra. På ett bröllop går man, står man och dansar man mycket, vilket gör att skorna slits, även om det bara rör sig om en dag och kväll. Och de slits dessutom mycket, mycket mer än vad man tror!

Överväg att köpa bröllopsskor online för att få tillgång till ett roligare och billigare sortiment. Jag köpte själv mina egna bröllopsskor på nätet (och även brudklänningen) och var riktigt nöjd med slutresultatet.

(alla bilder är från La Petite Coquine)

No comments:

Post a Comment