Jag planerar just nu mitt eget bröllop, och bloggar därför om allt dom handlar om bröllopp, bröllopsresor, bröllop utomlands samt annat som hör en bröllopsfest till.

Saturday, November 12, 2011

Underkläder bröllop - Några bra tips

Visst är det roligt att välja bröllopsklänning när man ska gifta sig, men glöm inte att lägga lite tid och energi på att välja rätt underkläder till bröllop också. Rätt bröllops underkläder gör nämligen både att klänningen sitter bättre, och att du ser snyggare ut, och är därför verkligen inte att underskatta.

Men i och med att de flesta inte köper underkläder till bröllop så ofta kan det vara lite svårt att veta hur man egentligen gör detta på bästa sätt. Tänkte därför dela med mig av de tips jag själv kommit fram till i samband med att jag gifte mig:

Välj underkläder som passar till brudklänningen du ska ha
Låter kanske självklart, men alla underkläder passar verkligen inte till alla klänningar, så köp klänningen först, och börja först efter det titta på underkläder till den.

Välj släta underkläder
Alltså inga krusiduller eller diamanter eller liknande i. Dessa ser nämligen bäst ut, under ALLA bröllopsklänningar!

Har du en vit brudklänning, köp hudfärgade underkläder om du inte vill att de ska synas
Alltså inte vita, som syns mer än hudfärgade, under en vit klänning, något inte alla vet!

Satsa på underkläder som ger bra stöd
Bröllopsdagen är trots allt en mycket lång dag, och då behöver man allt stöd man kan få, även underklädesmässigt. Så fast du annars föredrar jättemjuka underkläder utan byglar, tycker jag att man ska tänka om gällande detta under just själva bröllopet.

Sist men inte minst tycker jag inte alls att man måste ha samma underkläder på bröllopet som under bröllopsnatten. Själv bytte jag underkläder efter bröllopet, och det gick alldeles utmärkt! Så köp inte opassande underkläder bara för att de är snyggast när man väl tar av sig kläderna, detta är nämligen i regel inte alls samma underkläder som ser bäst ut när man har klänningen på sig!

(bildkällan)

No comments:

Post a Comment